Úřední deska       Odhlásit oběd       Jídelníček ZS       Fotky - Videa       Kontakt        

ŠKOLNÍ LITERATURA

Šel jsem se psem

Rozvod! Děsivé slovo, které se vznáší nad sourozenci Divišem a Dášou. Ani jeden nechápe, co se s rodiči děje. Mají své děti vůbec ještě rádi? Co bude dál? Diviš už nemůže vydržet napětí, které doma panuje. Sbalí si batoh, připne Brutovi vodítko a na stole zanechá vzkaz: Šel jsem se psem.

Autor: Ivona Březinová
O tom, jak to někdy taky vypadá, když se rodiče rozvádějí.
Ťapka, kočka stěhovavá

Ťapka je kočka domácí, ale především kočka stěhovavá. Proč? Ťapka totiž každý týden mění pelíšek a putuje s druhačkou Petrou. Peťula je ve střídavé péči, to znamená, že má po rozvodu rodičů dva domovy. Jeden týden bydlí u maminky, druhý u tatínka. Oba domovy jsou však v jiných městech, a tak má Peťula navíc i dvě školy, dvoje učebnice, různé kroužky a spolužáky. Ale přece jen někdo je pořád s ní, ať cestuje tam, či tam – Ťapka. A s tou jde všechno líp!

Autor: Ivona Březinová
O tom, jak zvládnout ježdění mezi dvěma domovy.
Pravidla skutečných ninjů

Do třídy přišel nový kluk a s ním spousta problémů. S nikým se nebaví, sprostě nadává, a navíc se pere. Spolužáci zjišťují, že to s ním nebude lehké. Ale jednoduché to nemá ani sám Ivoš. Naštěstí je tady Lenka, sociální pracovnice věnující se bojovému umění. Díky ní a knize o ninjech se Ivoš stane následovníkem umění starodávných bojovníků. A naučí se, že problémy se neřeší útěkem ani rvačkou. Dokáže se jim nakonec postavit jako skutečný ninja?

Autor: Petra Štarková
O klukovi, který si nevěděl rady se životem a jak to vše zvládl.
Můj brácha Tornádo

Říkají mi Julie a je mi devět let. Chtěla bych vám vyprávět příběh o sobě, o svých rodičích, kamarádkách, ale hlavně o bráchovi. Jmenuje se Jonáš a chodí se mnou do třídy, i když je starší. Má totiž ADHD. Někdy se mi zdá, že se chová jako tornádo. Chvíli neposedí, místo toho, aby šel, tak běží, všechno mu padá z ruky. Ale běhat, to on umí opravdu rychle, vždyť je členem sportovního týmu Tornáda! Kniha psycholožky Petry Štarkové je třetím titulem řady Má to háček, která pomáhá dětem a rodičům s řešením životních problémů a složitých situací.

Autor: Petra Štarková
O životě s bráchou, který má ADHD.
Ňouma z Áčka

Toník je neprůbojný, trochu nešikovný a bojácný, prostě kam ho člověk postaví, tam ho najde. Tatínek je věčně na cestách, maminka má o syna strach a vychovává z něho jelimánka. Spolužákům je obvykle pro smích a často slouží klukům při lumpárnách jako štít, kterému leccos projde. Toník to trpně snáší, je rád, že ho mezi sebe berou. Ale během jedné výpravy do starého sklepení dojde k nehodě. Děti zpanikaří, nikdo si neví rady. Co udělá ňouma Toník?
 

Autor: Ivona Březinová
O klukovi, který byl moc fajn a přesto byl za ňoumu.
Lukáš a profesor Neptun

Knížka Lukáš a profesor Neptun je o hvězdách, cizích planetách, autismu, a hlavně o Lukášovi. Je mu devět let, dva měsíce a čtyři dny, má rád astronomii a chodí do třetí třídy. Aby se mohl učit s ostatními dětmi, pomáhá mu ve škole asistentka Anetka. Jenže jednoho dne Anetka do školy nedorazí! Co teď? Začíná nejdobrodružnější den v Lukášově životě!

Autor: Petra Štarková
O tom, jaké je být autistou a co je na tom fajn.
Jak přežít šikanování

Šikana. Téma, které se týká každé školy a dokonce i každé školní třídy. Děti, které někdo šikanoval nechápou, proč se staly obětí šikanování, nerozumí tomu, co se děje. A někdy si začnou myslet, že opravdu nestojí za nic, že jsou opravdu tak děsné, jak jim říkají ti, kteří je šikanují. Tuto knihu napsala dívka, kterou ve škole také šikanovali. Dobře ví, co se člověku, kterého někdo trápí, honí v hlavě, a také si dobře pamatuje, co jí pomohlo. Přála by si, aby její kniha pomohla dětem, které spolužáci šikanují, osušit slzy a začít se znovu smát.

Autor: Aija Mayrock
O tom, jak zvládnout, když nám ubližují ostatní děti.
Jak přežít, když nemám kamarády

 Je jedno, jak na tom se získáváním a udržením přátel jsi, protože tahle kniha ti pomůže najít kamarády a pracovat na přátelství, které s nimi máš. Poradí ti, jak prolomit ledy, když se seznamuješ s někým novým, jak si s druhými dětmi povídat, aby to bylo všem příjemné, jak společně plánovat, zvládat nepříjemné pocity a hlavně jak být dobrou kamarádkou, dobrým kamarádem.
Když máme přátele, cítíme se šťastni a jsme i zdravější. Pomáhají nám budovat si zdravé sebevědomí a žijeme díky nim déle – je to pravda! V této knize najdeš spoustu příkladů, kvízů a nápadů, které ti pomohou najít cestu ke kamarádům. Zkus to!

Autor: James J. Crist
O tom, jak mít s kamarády pěkné vztahy a mít se dobře.
Jak přežít, když si nevím rady se školou

Kniha je určena především dětem staršího školního věku. Vaše děti si nevědí rady s tím, jak si zorganizovat učení? Neumějí se soustředit? Odkládají věci na poslední chvíli a pak nic nestíhají? Rozvržení času není jejich silná stránka? Pak vás i je osloví kniha psychologů a učitelů, kteří mají spoustu zkušeností z práce s dětmi, které jsou na tom podobně. Knížka nabízí jasné rady, které se týkají organizace času a práce, strategií na udržení pozornosti, plánování činností. Autoři nebudou odsuzovat ani napomínat, ale nabídnou dětem strategie, jak získat lepší motivaci, jak si usnadnit školní život, jak se zbytečně nestresovat a dosahovat výsledků.

Autor: Ron Shumsky, Susan M. Islascox & Rob Bell
O tom, jak si zařídit, aby byla škola fajn.
Tak už se nestyď

Bojíš se přihlásit, když se učitel v hodině na něco ptá? Když už zvedneš ruku, stane se ti, že ti správná odpověď „vypadne“ z hlavy? Bojíš se trapasů a nevíš si rady ve vztazích s ostatními lidmi? Pořád přemýšlíš o tom, co si o tobě druzí budou myslet? Dobrá zpráva je, že podobně na tom jsou i někteří tví vrstevníci. I oni se někdy bojí, že selžou, mají strach navázat kontakt s ostatními, stydí se. Tahle knížka ti pomůže: Najdeš v ní tipy, jak poznat škodlivé myšlenky a jak je změnit. Také tady najdeš tipy, jak relaxovat, a knížka tě podpoří v tom, když se odhodláš navzdory strachu k něčemu, co ti nahání strach. Kniha je určena starším dětem na druhém stupni.

Autor: Lucie Bělohlávková
O tom, jak si poradit s trémou a stydlivostí, pro starší děti
Jak se cítím - Emocionální rozvoj pro děti od pěti let

Jsou dny, kdy má člověk chuť hlasitě se smát a je šťastný. Jindy se mu chce křičet a zlobí se. Pak zase potřebuje útěchu někoho blízkého. Vypořádat se se všemi protichůdnými pocity není vůbec snadné. A ne vždy smíme projevit, co cítíme, protože tím třeba můžeme někomu ublížit. Jak si s tím vším mají poradit děti? Jak se cítím je bohatě ilustrovaná kniha, které děti hravým způsobem provede světem emocí. Ukáže jim například, že i negativní emoce a jejich prožívání je nedílnou a potřebnou součástí života

Autor: Holde Kreul
O tom, že cítít se všelijak je také OK.
Jak přežít, když se často bojím

Naše nálada se neustále mění. Je to jako houpeme na houpačce. Jednou jsme dole, jednou nahoře. Nikdo z nás není neustále šťastný. Každý si někdy prochází různými starostmi a obavami, např. když je někdo z naší rodiny nemocný, máme o něj strach. Někdy se stane, že nás ale strach a úzkosti úplně pohltí. Bojíme se trapasu, máme strach, že se s námi druzí nebudou bavit, a nevíme si s tím rady. Kniha Jak přežít, když se často bojím, ti pomůže pochopit, že podobně jako ty se občas cítí každý. Naučíš se, jak pracovat s otravnými myšlenkami, které se ti honí hlavou, a také najít cestu ven z bludného kruhu podceňování a nedůvěry v sebe sama.

Autor: Lucie Bělohlávková
O tom, jak si poradit se strachem, úzkostí, panikou...
Nechce se mi učit

Stručná a zábavným způsobem napsaná příručka pro žáky a studenty, kteří mají potíže už s tím, aby se dali do učení, kterým učení trvá dlouho a dělá jim problémy. Pomocí testů, otázek a vtipných zamyšlení pomáhá najít způsob, jak využít všech chopností a vyzískat maximum.

Autor: Mercedes Indri De Carli
Knížka pro starší děti, jak přežít školu a mít se u toho dobře
7 návyků šťastných dětí

Sedm zásad zdravého přístupu k okolí ilustruje sedm příběhů ze života zvířecích kamarádů. Medvěd Dobrák, Králík Skokan, Veverčák Viktorín a další zvířátka se postupně učí naslouchat ostatním, umět si stanovit cíl a dosáhnout ho, zjistí, jak zatočit s nudou a několik dalších důležitých věcí. Na konci každého příběhu je okénko pro rodiče. V něm najdou otázky a úkoly, které mohou řešit společně se svými dětmi. Ověří si tak, zda dítě příběh pochopilo a mohou ho inspirovat ke konkrétnímu využití pochopeného.

Autor: Sean Covey
O tom, jak si užít spokojený život a vyrůst v dobrého člověka
Jak se krotí tygr

Knha vychází z praktických zkušeností kvalifikovaných krotitelů tygrů :-) s praxí, proto nejde o žádné teoretizování. V několika lekcích se naučíte zacházet s tygry, chápat je, rozumět jim a spolupracovat s nimi. Pokud zvládnete alespoň jednu lekci, uvidíte, že se život ve vaší rodině může velmi příjemně změnit. Autoři se věnují práci s dětmi a dospělými. Zabývají se tématy: hyperaktivita a poruchy pozornosti dětí, traumatické zkušenosti, rozvody v rodinách, partnerské či sourozenecké neshody, stěhování a změny v životě s tím spojené. V ČR a v zahraničí jsou známí jako autoři metody Životních map (ve světě pod názvem Kops’ Method)

Autor: Kamila Kopsová & Petr Kops
O tom, jak se popasovat s ADHD, poruchou pozornosti s hyperaktivitou
 Tygr dělá uáá uáá …

Kniha „Tygr dělá uáá uáá…“ je ojedinělým náhledem do dětské duše, napsaná podle skutečných příběhů dětí právě s tímto syndromem, a to především ve formě hyperaktivity. Hlavním hrdinou příběhu je šestiletý školák Jakub. Postupně seznamuje čtenáře s tím, jak on jako dítě prožívá stav, kterému se říká syndrom ADHD, hyperaktivita. Je to vnitřní svět chlapce, který je sice před rodiči ukrytý, zároveň se ale výrazně projevuje navenek. Kniha čtenářům ukazuje, že pokud problém odhalíme, zároveň objevíme i způsob, jak se s ním vypořádat.

Autor: Kamila Kopsová & Petr Kops
Příběh o klukovi, který má ADHD
 Každý jsme jiný

Tato kniha dává odpovědi na spoustu otázek bratrů a sester mladých lidí s autismem. Kniha popisuje základní projevy autismu a je plná užitečných doporučení, která mohou přispět k celkově spokojenějšímu rodinnému životu. Autorka publikace Fiona Bleach řadu let pracuje jako arteterapeutka v Sibyl Elgar School v západním Londýně, jejímž zřizovatelem je Národní společnost pro autismus (The National Autistic Society).  Její ilustrace činí knihu laskavou a srozumitelnou.

Autor:
Kniha pro všechny kluky a holky, kteří mají sourozence s autismem
Co si počít se vztekem?

Obrázková kniha, která pomáhá dětem pojmenovat jednu z častých emocí a ukazuje, jak s ní naložit. Vztek je emoce, kterou děti prožívají zcela běžně. Umí si s ní ale poradit? Jak se vztek projevuje a jak ho můžeme vyjádřit, aniž bychom někomu ublížili nebo způsobili škodu? Odpovědi na otázky spojené s tématem vzteku najdete v této knize. Rodiče, vychovatelky a učitelky tak mají příležitost promluvit si s dětmi o této důležité emoci. V knize najdou i návrhy, jak si se vztekem poradit.

Autor: Dagmar Geisler
O tom, že vztek je také v pořádku a co s ním (mladší děti)
Velká kniha o emocích

Titul obsahuje 48 stran plných příběhů na téma emoce. Hravou a milou formou pomáhá dětem seznámit se a pochopit emoce, se kterými se mohou každý den svého života setkat. Aktuální nadčasové téma.

Autor: kolektiv autorů
Kniížka o všem, co prožíváme, vhodná pro děti až do cca 10 let
Emoce Strach

Knížečky s poučnými příběhy o základních emocích (hněv, radost, plachost, závist a strach). Pomáhají dětem vyrovnat se s vlastními emocemi. Knížky obsahují 20 stran.

Autor: kolektiv autorů
Knížka o strachu a jak se s ním vyrovnat, pro děti až do cca 9 let.
Závist

Knížečky s poučnými příběhy o základních emocích (hněv, radost, plachost, závist a strach). Pomáhají dětem vyrovnat se s vlastními emocemi. Knížky obsahují 20 stran.

Autor: kolektiv autorů
Knížka o závisti a jak ji překonat, pro děti až do věku 9 let
Emoce Radost

Knížečky s poučnými příběhy o základních emocích (hněv, radost, plachost, závist a strach). Pomáhají dětem vyrovnat se s vlastními emocemi. Knížky obsahují 20 stran.

Autor: kolektiv autorů
Knížka o radosti a o tom, jak si ji užívat pro děti až do věku 9 let
Emoce Hněv

Knížečky s poučnými příběhy o základních emocích (hněv, radost, plachost, závist a strach). Pomáhají dětem vyrovnat se s vlastními emocemi. Knížky obsahují 20 stran.

Autor: kolektiv autorů
Knížka o hněvu a jak ho přijmout, pro děti ve věku až do 9 let
Emoce Plachost

Knížečky s poučnými příběhy o základních emocích (hněv, radost, plachost, závist a strach). Pomáhají dětem vyrovnat se s vlastními emocemi. Knížky obsahují 20 stran.

Autor: kolektiv autorů
O studu a o tom, jak si s ním poradit pro děti až do věku 9 let
Ferda a jeho mouchy

Kniha pohádek je zaměřená na rozvoj emoční inteligence dětí předškolního a školního věku. Na plyšovém žabáku Ferdovi představuje lidské emoce, s nimiž se dítě může prostřednictvím pohádky snáze ztotožnit. Ke každému příběhu jsou v knize doplňující otázky, aktivity a hry.

Autor: Michaela Dostalová, Sylvia Jančiová & Helena Vlčková
Knížka s příběhy, ve kterých se žabák statečně pasuje s různými pocity
Můj druhý dědeček

Pro malou Nelu je dědeček jejím nejlepším kamarádem. Zažívají spolu denně spoustu dobrodružství. Po návratu z dovolené ale malá Nela objeví úplně jiného dědečka. Nejen, že se chová úplně jinak, ale dokonce i zapomene, jak se jeho vnučka jmenuje.

Autor: Rolf Barth
O holčičce, která má starého a nemocného dědečka
Ferda v tom zase lítá

Volné pokračování příběhů o žabákovi Ferdovi a jeho emocích. Knihu doplňuje náladoměr, na kterém si děti můžou označit, jak se momentálně cítí, dále pak placka a plakát s Ferdou. Spoustu zábavy si děti užijí s jednoduchou akční hrou, která je také součástí balení. Balení Emušáka obsahuje: knihu pohádek s návodem pro rodiče, aktivitami a doporučením , náladoměr emocí, plakát s Ferdou a placka, akční hru s tematikou emocí.

Autor: Michaela Dostalová, Sylvia Jančiová & Helena Vlčková
Druhý díl o žabákovi Ferdovi. Pomáhá dětem vyznat se v emocích.
Pája a bleší cirkus

Pája a bleší cirkus je kniha pro nejmenší pro sourozence a sourozencích. V knize opičku Páju provází blešky, představující typické role v období narození sourozence. Obsahuje: Knihu pohádek s návodem pro rodiče, aktivitami a doporučeními; plyšovou hračku Páji a Františka, kteří jsou hlavními hrdiny pohádek; sadu 4 plyšových blech znázorňující dětské role; praktický textilní pytlík na uchování blešek.

Autor: Michaela Váchová, Michaela Lenderová, Radka Schillerová & Tereza Ševčíková
Knížka pro nejmenší o sourozencích.
















Adresa - sídlo organizace
Základní škola a mateřská škola Hovorčovice, příspěvková organizace
Revoluční č.903
250 64 Hovorčovice

MŠ - odloučené pracoviště
Bořanovická 114
250 64 Hovorčovice
Detašované pracoviště MŠ: Lánská 993

Fakturační údaje
Základní škola a mateřská škola Hovorčovice, příspěvková organizace
Revoluční č.903
250 64 Hovorčovice
IČ: 70 999 431
Účet ZŠ a MŠ: ERA č.ú. 201211998/0300
Účet stravování ZŠ: ERA č.ú. 271454661/0300
Účet stravování MŠ: ERA č.ú. 216825052/0300
Účet AKCE ZŠ: ERA č.ú. 265602170/0300
Účet AKCE MŠ: ERA č.ú. 216657431/0300

Zřizovatel
Obec Hovorčovice
www.hovorcovice.cz
Ředitelka
Mgr. Jana Hirková


Kontakty ZŠ
Info ZŠ: +420 311 232 391
Jídelna: +420 311 232 272
Družina: +420 725 835 418
Sborovna 1. stupeň: +420 311 232 394
Sborovna 2. stupeň: +420 311 232 274
E-mail ZŠ:
E-mail Jídelna:
E-mail družina:

Kontakty MŠ
Info MŠ Bořanovická: +420 311 233 372
Info MŠ Lánská: +420 311 232 091
Jídelna: +420 311 233 371
E-mail MŠ:
E-mail jídelna:

Identifikace školy
Red IZO: 600051561
IZO ZŠ: 181066807
IZO MŠ: 107515954
Adresa datové schránky: vcntiup
 
Mapa
Umístění školy na mapě

GPS: 50°10'53.1"N, 14°31'09.1"E
          50.181420, 14.519183

Autobusové spojení
Zastávka: Hovorčovice “U kostela”
Linky: 305, 351, 417 - Vyhledat spojení

Nastavení cookies | GDPR
K.A.H. Studio